På Tv den kommande veckan


Den här veckan går det mycket filmer med gayinslag på TV. På fredagen går det en film som heter ”Den sista färden”  som handlar om några kanotåkande män på äventyr. Typ inte en endaste kvinna ska vara med i den filmen har jag hört. Men den är känd för en homosexuell våldtäktsscen. Grr! Måste jämt homosexuella vara onda i filmer?!

Well, i alla fall… på lördag går ”Sex, lögner och videoband” – jag har faktiskt ingen aning om vad som är gay med den här filmen – har inte sett den och den har inga gay keywords på imdb – men den listas ofta bland andra gayfilmer. Det måste vara något väldigt subtilt i alla fall. Typ att de pratar om homosexualitet eller att det är någon homoerotik going on. I liiike diskret homoerotik, men men… you never know!

”The Mexican” som går på söndag har en homosexuell kidnappare med sig, men han är inte så ond som man kan tro faktiskt…

Om du har TV 4 film och gillar transvestiter och gamla svartvita filmer så kan du se ”I hetaste laget” med Tony Curtis och Jack Lemmon som ”damer” på flykt. Marilyn Monroe spelar också en av huvudrollerna.

Och för er som missade ”Rätt upp i 90-talet” igår så kommer en ny chans på onsdag eftermiddag.

Fredag
SVT 1, 23:24 ”Den sista färden” /Imdb/

Lördag
SVT 1, 21:00 ”Sex, lögner och videoband” /Imdb/

Söndag
TV4, 21:00 ”The Mexican” /Imdb/

Tisdag
TV4 film, 19:00 ”I hetaste laget” /Imdb/

Onsdag
SVT 1, 14:20 ”Rätt upp i 90-talet” /Imdb/

2 comments

  1. OMG! är ”Den sista färden” gay?! *lol* jag har den inspelad på samma band som ”Love! Valour! Compassion!” (som jag var barnsligt förtjust i för massa år sedan ;P), jag spelade alltid förbi filmen innan, har aldrig sett den, ha vad galet ;P

  2. Jag tycker inte att våldtäkten i Den Sista Färden är speciellt homo. Här handlar det uppenbarligen om ett maktspel för trycka ner våra hjältar, precis som kvinnor råkar ut för i vissa filmer också. Tvång är alltid ett bra satt att försätta någon ur spel.

    Men jag vet inte. Har aldrig tagit illa vid mig av filmen eller hur karaktärerna beter sig.

Kommentera

