Gay på TV i veckan


Fredag, 7 november

21.30-23.00Och så kom Polly
Det ska finnas med en ”gay friend”. Jag har sett den och äger filmen på VHS men jag kommer inte ihåg ;D Det kanske säger något.

21.00-23.45Garp och hans värld
Jag har sett den här filmen för 100 år sedan är jag nästan 100% säker på. Jag har för mig att den var rolig, och den ska visst innehålla en ”transsexual” också. Spännande. Synd att jag har en för gammal TV för att få in 9:an.

.

Lördag, 8 november

14.40-18.00Pearl Harbor
Homoerotik och läskig patriotpropaganda.

21.0023.25Blow
Paul Reubens (a.k.a. Pee-Wee Herman) spelar Johnny Depps trogna, homosexuella knarklangare.

Söndag, 9 november

21.00-23.10Starsky & Hutch
Komedi från 2004. Starsky och Hutch är polispartners. Deras vänskap är söt och lite homoerotisk och enligt IMDb så ska två tjejer hångla också, men det var så länge sen jag såg den att jag inte har något minne av det.

02.30-04.15 Auto Focus
En film om Bob Crane och dennes kompis John Henry Carpenter. I filmen ska Carpenter porträtteras som bisexuell och vara kär i Crane, men IRL ska visst Carpenters exfru bestämt hävda att han helt och hållet var heterosexuell. Haha!
.

.

Måndag, 10 november

20.30-21.00Halal-TV
”Del 2 av 8. Jämställdhet. Har jämställdheten gått för långt? Samtidigt som många tycker att det är något fel på en kvinna som vill vara hemma med sina barn blir många upprörda när Cherin uppmuntrar sin son att leka med dockor. Hur ska vi ha det egentligen? Halal-tv dyker ner i den svenska jämställdhetsdebatten och passar bollen till jämställdhetsminister Nyamko Sabuni.”

.

Onsdag, 12 november

20.00-21.00 Make Me a Supermodel
Ben och Ronnie är fortfarande kvar och flirtar lite oskyldigt, men Ronnie kanske åker ut i det här avsnittet. Iiiih!

20.00-21.00 Bonde söker fru
Gaybonden Peter är kvar i serien. Jag har inte sett några avsnitt själv, men det kanske är dags att göra det.

22.55-00.35Sopranos
Jag vet fortfarande inte om det är något gayintresse på just den här säsongen och de här avsnitten (säsong 2, avsnitt 2+3).

.  .

/Johnny

(Citat snodda från TVGuiden – Sveriges bästa TV-tidning för de som inte har massor av dyra betalkanaler. Bara 5 kronor också! Yay! I en butik nära dig!)

Kommentera

