Gay på TV i veckan


Här följer veckans gayrapport.

.

Idag, torsdag

21.30 – Sugar Rush
Brittisk ungdomsserie med lesbiskt tema. Del 2 av 10.

21.55 – Eurotrip
Amerikansk äventyrskomedi från 2004. Scotty är homofob och avbryter kontakten med sin tyska mailkamrat Mieke för att han tror att det är en homosexuell kille. Men det är egentligen en tjej och så fort Scotty inser det blir han kär :P Bläk. Enligt Imdb står det dock att den kommer innehålla en lesbisk scen, men ni ska nog inte förvänta er något mästerverk.

.
Fredag

21.00 – Ben-Hur

Den här filmen är så omtalat homoerotisk men jag har aldrig sett den. Nu f*n ska jag se den! (trots att den är över 3 timmar!) Enligt The Celluloid Closet så ska homoerotiken varit medveten av regissören och alla som var med i inspelningen visste om detta – och spelade med – förutom Charlton Heston.

.

Lördag

21.05 – Frida

Salma Hayek spelar den bisexuella konstnären Frida Kahlo i filmen om hennes liv. Jättebra film!

23.15 – En förlorad värld

Del 3. Serie om en bisexuell/pansexuell konstnärskille som kommer i kontakt med överklassen på 20-30-talet.

.

Söndag

14.15 – En förlorad värld

Repris på del 3.

.

Måndag

22.35 – Guds barn

”Amerikansk dokumentär från 2007. När Noah Thompson var 20 år lyckades han lämna Children of God, en amerikansk kult som blandar religion och sex. Nu söker han upp andra avhoppare och intervjuar dem om deras barndom i rörelsen, som växte fram i Kalifornien 1968. Både fysiskt våld och sexuella övergrepp var vanligt förekommande i enlighet med grundaren David Bergs doktrin.” – SVT.se

Det har ingenting med HBTQ att göra, men eftersom det handlar om sexualitet kan det kanske vara intressant att se.

.

Onsdag

22.00 – Project Runway

Dokusåpan om designers som vill bli världskända klädskapare. Det brukar alltid vara med minst en homosexuell man som deltagare, så om jag ska vara fördomsfull blir det nog så den här gången också.

.
/Johnny

3 comments

  1. hej, fantastisk blogg måste jag säga. den bereder mig mycket glädje. men jag tror ni har missat en film som gick på tv igår… eller förrgår… nänligen debs, actionkomedi med lesbisk kärlekshistoria. kunde iallafall inte se att ni nämnt den, nåväl, nu är det ju i vilket fall som helst för sent.
    whatever, kyssar till er som driver den här sidan. det behövs, för alla oss homokärlekstörstande dårar ute i landet som stundtals skäms lite över hur vi känner. öh. ha en bra sommar :)

  2. Jag har alltid tyckt de vatt rätt konstigt att killen i Eurotrip först säger upp kontakten med en kille för att han tror attde e en bög, o sen när han får reda på att de e en storbystad snygg tjej e det helt plötsligt hans stora kärlek.

    IAF så e de en av världens roligaste filmer, även om den e så fylld me stereotyper och fördomar att det är löjligt.

    Jag tillkännager att jag läser veckoraporterna, och jag vill också säga att ni gör ett jävligt bra jobb med sidan.

  3. åh, tack för att ni blev glada, eh. :)
    debs gick på sexan, ganska gullig film tycker jag. tid… tja, nio, tio nånting kanske. tyvärr ville itne min sambo se den så jag fick bryta efter halva för att hänga med och köpa glass innan maxi stängde… men jag hade ändå sett den två gånger.
    anyway, jag håller koll på er sida om det kommer nåt annat omistligt, är ingen tv-diggare men en bra homoerotisk film vill man ju inte missa. och då är ni oumbärliga! kram

Kommentera

