Sodomi.TV-guiden 11-16 dec 2009


Sent ute den här veckan igen. Skynda er till TV:n!

fredag

21:00 – Billy Elliot
Jättesöt film om en pojke som vill dansa balett. Hans kompis är kär i honom. Läs min korta recension i länken ovan.

00.35 – När lammen tystnar
Psycho transperson som mördare :P

01.35 – Fighting Tommy Riley
Wow! En gammal boxare som blir kär i en yngre boxarpöjk. Har fått ganska bra betyg men jag läste en spoiler om att det skulle vara ännu ett klyschigt och deprimerande gayporträtt.

lordag

22.10 – Burn Up
Eftersom lördagens tablå i övrigt var så bristfällig, hittade jag den här miniserien på två delar (detta är del 1) som någon random person på internet sade hade ”gay subtext” mellan två av de manliga huvudrollerna.sondag

22.00 – Burn Up
Del 2 av 2!

23.35 – Two queens and a castle
Brittisk dokumentärserie om ett känt gift gaypar. Del 5 av 6.

onsdag

21.00 – The Perfect Man
Imdb-keyword: ”Gay character”

02.55 – Livets hårda skola
Imdb-keywords: ”Lesbian romance”, ”Lesbianism”, ”Bisexual”, ”Lesbian Kiss” etc…
/Johnny

One comment

  1. lite sent ute men filmen som ggick på 6an, Barb Wire, handlar om Pamela Andersson som i en mörk framtid äger en klubb där besökarna är mer eller mindre bisexuella. men mest i förbigående. Annars handlar filmen mest om ett krig mellan den tyranniska regeringen och motståndsrörelsen som föröker rädda en av sina hjältar Dora, den bittra prisjägaren Barb Wire hamnar mitt emellan i deras krig. Svag för dystopisk scifi, som jag är kan jag helt enkelt inte låta bli att tycka om den. :)

Kommentera

