Sodomi.TV-tablå: 9-14 april 2010


Ny rapport:

fredag

22.00 – L.A. konfidentiellt
Lite hemlighetsfulla bisexuella på 50-talet och lite homoerotisk bonding mellan manliga poliser. Väldigt bra film!

01.15 – Manhattan
IMDb-keywords: ”Lesbian”, ”Gay Parent”, ”Lesbianism” (det där intressanta ordet igen…)

01.20 – In Bed with Madonna – sanning eller konsekvens
Madonnas erotiska film med både lesbiska scener och böginnehåll. Jag har inte sett den själv dock men det blir nog att jag spelar in den i natt.

lordag

20.00 – Jerome Robbins
SVT2 har något som kallas ”veckans föreställning” och den här gången är det tre verk av den bisexuella koreografen Jerome Robbins.

21.00 – Millenium
Del 4 av 6.

21.25 – Djävulen bär Prada
För något år sedan stötte jag på Djävulen bär Prada-femmeslash och det ska visst vara någon lesbisk subtext i dramat. Jag såg den här filmen på Finlandsfärjebiograf när den hade kommit men jag missade tyvärr att hålla utkik efter det slashvänliga, så det måste vara ganska diskret – eller så föll jag bara i fällan att tro att de bara hade någon slags chef/slav-relation.

02.25 – G – som i gemenskap
En bisexuell kille, en fjollig Magnus Uggla och två homoerotiska bandpolare.

sondag

21.00 – 50 First Dates
IMDb-keywords: ”Androgyny”, ”Metrosexual”.
Är troligen inte så homovänlig.

sondag

20.00 – Håkans bar
”Svensk realityserie från 2010. Del 5:8. […] Håkan tröstar Marcus som är ledsen efter att han tvingats säga hej då till sin pojkvän Alexander som måste åka hem till Sverige” (citat från tidningen TV-Guiden).

22.15 – Kiss Kiss Bang Bang
Val Kilmer spelar homosexuell detektiv och Robert Downey Jr är hans medhjälpare. En gaykyss kan jag lova ut ;)

tisdag

21.00 – Åh, Herregud!
Jonas Gardell
s reportageserie om Gud. Den här gången är ämnet ”hat och försoning”.

(TV-serier som går: Torchwood, Desperate Housewives, Xena…)

Onsdag var ointressant.

/Johnny

One comment

Kommentera

