Sodomi.TV-tablå: 8-14 juli 2010


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords”  har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

Det här blir sista TV-tablån jag skriver innan jag drar ut på resa så om någon av mina kära medarbetare ser att det går något på TV så får ni gärna skriva här, aight?

fredag

23.45 – Miller’s Crossing
IMDb-keyword: ”Homosexual”.

03.45 – Club Dread
IMDb-keywords: ”Lesbian Kiss”, ”Gay Kiss”.

lordag

21.40 – Lawrence av Arabien
Handlar om poeten T. E. Lawrence vars sexualitet är omdebaterad. Inget obvious om det i filmen, dock.

23.00 – Mindhunters
IMDb-keyword: ”Gay Kiss”.

01.05 – The Badge
Om en homofobisk polis som utreder ett fall med en mördad transkvinna.
IMDb-keywords: ”Gay Interest”, ”Transsexual”.

01.10 – An Englishman in New York
En biografisk film om Quentin Crisp – författare och en stor ikon inom gayvärlden.

sondag

11.05 – Ung rebell
Homoerotisk vänskap mellan en rebell och en nörd på 50-talet.

tisdag

00.10 – Mysterious Skin
Skitbra film.  Läs min recension ovan (den länkade överskriften, duh! Orkar inte länka igen. Gör såna här krångliga paranteser istället).

02.45 – The Salton Sea
IMDb-keyword: ”Lesbian Kiss”

Vi ses igen i augusti! Ha en trevlig sommar, fastän jag inte vet vilka ni är :O

/Johnny

One comment

Kommentera

