Sodomi.TV-tablå: 12-18 augusti 2010


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords”  har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

03.25 – Reality Bites
IMDb-keyword: ”Homosexual”, ”Ménage À Trois”
Jag såg den här för 11 år sedan. Som jag minns det var en av de manliga huvudpersonerna gay.

lordag

21.00 – Sleepers
IMDb-keywords: ”Homosexual Rape”, ”Gay Bar”.
Jag såg den här filmen för 11 år sen. Jag hade kollat på IMDb-keywords innan det (ja, IMDb fanns 1999) och läst att det skulle vara något gay och jag minns att jag blev besviken. Som jag minns det var det mest om våldtäkter men jag kan ju ha missat något med min nypubertala hjärna.

00.00 – Batman Forever
Teh homoerotik.

01.15 – Hostel 2
IMDb-keyword: ”Lesbianism”, ”Lesbian”.

02.05 – Color of Night
IMDb-keyword: ”Lesbianism”, ”Lesbian”, ”Lesbian Kiss”, ”Gender Disguise”.
Alltså, värsta nostalgi-veckan. Den här såg jag också för 11 år sedan. Jag kollade på den för att den nämndes som erotisk thriller och jag tyckte att det lät spännande. Jag minns dock inte det queera innehållet, bara Bruce Willis snopp *ryser lite*

21.00 – Åter till Cold Mountain
Nicole Kidman och Renée Zellweger osar homoerotik när Jude Law är borta. Jack White spelar också någon homoerotisk karaktär har jag för mig.

onsdag

02.35 – Glory Daze
Intressanta IMDb-keywords: ”Gay”, ”Homosexual”, ”Homophobia”.

/Johnny

Jag måste hitta ett sätt att spara in tid när jag gör de här. Tar alltid mer än en timma… *gnällig martyr*

Kommentera

