Sodomi.TV-tablå: 2-8 september 2010

Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords”  har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

21.00 – Supersugen
Bromantisk komedi.

22.45 – Nasty Old People
Jag har inte sett filmen, bara några klipp, och den verkar ganska homoerotisk…alltså lesberotisk. Hah, vilket snyggt ord.

fredag

19.00 – Rätt upp i 90-talet
Har en mysig gaykaraktär i bakgrunden.

21.00 – Tootsie
En man klär ut sig till kvinna för att få jobb. En lesbisk karaktär tror att (han) också är lesbisk.

21.00 – Det fjärde protokollet
IMDb-keywords: ”Homosexual”, ”Closeted Homosexual”

00.40 – Enemy at the Gates
Dålig men homoerotisk. Tänk Pearl Harbor.

lordag

18.10 – Elektra
IMDb-keyword: ”Lesbian Kiss”. Yay! Om ni inte vill se den dåligt rankade filmen kan ni ju alltid tjuvkolla på kyssen på Youtube. Sök ”Natassia Malthe and Jennifer Garner kiss ”

21.45 – Mitt hjärtas förlorade slag (bara en fransk film kan ha en sån titel!)
IMDb-keywords: ”Gay Slur”, ”Homosexual”.

22.00 – Djävulen bär Prada
För något år sedan stötte jag på Djävulen bär Prada-femmeslash och det ska visst vara någon lesbisk subtext i dramat. Jag såg den här filmen på Finlandsfärjebiograf när den hade kommit men jag missade tyvärr att hålla utkik efter det slashvänliga, så det måste vara ganska diskret – eller så föll jag bara i fällan att tro att de bara hade någon slags chef/slav-relation.

23.05 – Let’s Go to Prison
IMDb-keywords: ”Homosexual”.
Såklart en komedi som utspelar sig på ett fängelse måste ha en gaykaraktär :P

23.30 – Led Zeppelin live
Åh, Led Zeppelin var så homoerotiska på scen att folk skrev slashade dem redan på 70-talet (enligt okänd källa). Jag kan i alla fall intyga att jag slashade dem på 2000-talet.

sondag

21.00 – Irene Huss: Nattrond
IMDb-keywords: ”Gay Interest”, ”Gay Man”, ”Homophobe”.

21.00 – 88 Minutes
IMDb-keyword: ”Lesbian”

/Johnny

Tyvärr tar det roliga slut på söndag, som vanligt. Måndag-onsdag är en ökänd ökensträcka i Sodomi.TV-veckan.

Förra veckan var för kaotisk för att jag skulle hinna skriva. Hoppas att ni hittade något kul att kolla på ändå. Jag har köpt alla Xena-DVD-boxar så jag håller mig sysselsatt.

Kommentera

