Sodomi.TV-tablå: 11-17 november 2010


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

fredag

21.30 – Spider-Man 2
Lite homoerotiskt mellan spindelmannen och bästisen Harry.

22.00 – Happy Texas
Två fångar som rymt vid en transport snor en husvagn för att komma undan. Husvagnen tillhörde ett homosexuellt par som ordnade danstävlingar för barn. Fångarna får helt enkelt lov att spela show-bögar. Suck. Töntigt men roligt, och jag gillar W. H. Macy som spelar känslosam garderobs-sheriff och orginalbögparet som tänker lura försäkringsbolaget.

00.20 – Sinchronicity
En av huvudpersonerna hade gaysex i första avsnittet. Del 4 av 6.
IMDb-keywords: ”Gay”, ”Love Triangle”, ”Transsexual”.

lordag

18.00 – Big Mommas Hus
Amerikansk komedi om en FBI-agent som klär ut sig till en stor och tjock kvinna… för att allt självklart blir mycket lättare att ta fast bovar då eller något. Ja, ni vet hur det brukar vara…
Inte så intressanta IMDb-keywords: “Transvestism”, ”Cross Dressing”, ”Gender Disguise”.

20.00 – Sagan om ringen
Homoerotisk, enligt mig ;)

22.30 – Huset vid Tara Road
IMDb-keywords: ”Gay Couple”, ”Gay Friend”, ”Boyfriend Boyfriend Relationship”

22.45 – Byss
Serie på teckenspråk för unga vuxna. Tema: Döv och gay?

onsdag

22.45 – Världen
UR-dokumentär. ”I skydd av mörkret klättrar palestiniern Boody över muren till Israel för att komma till sitt andra hem – nattklubben Shushan.” (-TVGuiden)
Jag har sån bra gaydar! Jag fattade direkt att det måste vara en gayklubb så jag googlade det och fick det bekräftat. Det handlar alltså om en HBT-person i Jerusalem. Intressant!

/Johnny

Kommentera

