Sodomi.TV-tablå: 26 nov-1 dec 2010


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

fredag

23.35 – Shadow Man
IMDb-keywords: ”Lesbian”, ”Lesbian Kiss”.

23.55 – Saving Grace
IMDb-keywords: ”Gay”, ”Gay Couple”

00.25 – Sinchronicity
En av huvudpersonerna hade gaysex i första avsnittet. Del 6 av 6.
IMDb-keywords: ”Gay”, ”Love Triangle”, ”Transsexual”.

lordag

19.30 – En värsting på Wallstreet
IMDb-keywords: ”Cross-Dressing”, ”Gender Disguise”.

20.00 – Tomten är far till alla barnen
IMDb-keyword: ”Homosexual”.

21.30 – Blades of Glory
Om två manliga konståkare som går från att vara rivaler till att bli det första same-sex pardansarna på isen. Rolig komedi med mycket söt ”bromance” – synd att de är ”heterosexuella”.

21.40 – Lady Vengeance
IMDb-keywords:  ”Lesbian”, ”Lesbian Sex”.

04.15 – Danny: My Secret Female Body
Det låter ju sensationellt, men det är en brittisk dokumentär om en FTM-transsexuell person.

13.55 – Mitt liv som hund
Jag såg den här filmen när jag var yngre och älskade den, men jag hade glömt bort dess queera innehåll. Immanuel (a.k.a. Trollhare) friskade upp mitt minne: ”pojkflickan i Mitt liv som hund är den som huvudpersonen blir kompis med. Hen är kanske elva år och väldigt tuff. Hen lär honom att slåss och boxas, och han hjälper henom att linda brösten… ”

onsdag

21.30 – Vicky Christina Barcelona
IMDb-keywords: ”Lesbian”, ”Bisexual”, ”Threesome”, ”Polyamory”, ”Group Sex”, ”Lesbian Kiss”.

Yay! Bra TV-vecka!

/Johnny

3 comments

  1. Ville bara nämna att det gick en intressant brittisk dokumentär på TV3 klockan fem imorse, som hette ”Danny: My secret female body” och handlade om en transkille. Jag vet inte om den kommer gå i repris, men jag tror den finns på youtube :P

    kram
    Felix =)

      1. No problems ;) Jag antar att det är förvirrande att jag lägger filmer som går på söndagmorgonen efter lördagkvällens filmer. Det gör jag för att TV-tidningarna gör det – och jag antar att de gör det för att folk oftast kollar nattfilmer för att de fortfarande är uppe snarare än att de går upp jättetidigt på morgonen för att kolla en film :)

Kommentera

