TV-tablå: 10-16 mars 2011


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

fredag

23.30 – Smokin’ Aces
IMDb-keyword: “Lesbian”.

01.00 – En djävulsk romans
En lesbisk kyss och lite bögsex…

02.50 – Helter Skelter
Film om Charles Manson.
IMDb-keyword: ”Lesbian kiss”.

lordag

20.00 – Legally Blonde 2
Elle Woods hund är bög. Det ska också vara med en transvestit. Den första filmen går en timma senare på 3:an :P.

22.00 – Pineapple Express
Knarkad bromance-komedi med Seth Rogen och James Franco.

22.15 – Spider-Man
Lite homoromantik mellan Spindelmannen och hans kompis Harry.

00.55 – Livet från den ljusa sidan
”En romantisk komedi om den osannolika förbindelsen mellan tre helt olika New York-bor: En snabbkäftad romanförfattare med fobier, en servitriw som även är ensamstående mor och en homosexuell konstnär.”

02.35 – The Producers
En nyproduktion av musikalkomedin ”Det våras för Hitler” som Mel Brooks gjorde på 60-talet. Den filmen hade både stereotypa gaykaraktärer och övardrivet homoerotiska huvudpersoner. Jag har inte sett den här nya versionen men den ska i alla fall vara av gayintresse.

sondag

21.00 – Män som hatar kvinnor
Huvudpersonen Lisbet Salander är bisexuell.

22.00 – Sexualkunskap
Dagens ämne: ”Är jag heterosexuell?”

tisdag

21.30 – Kobra
Kulturmagasin från 2011. Dagens ämne: ”Homofobi”
Jag hjärta SVT!

onsdag

/Johnny

4 comments

    1. AHA! Jag kollade på imdb för några veckor sedan och hittade inget info om gaykaraktärer men de kanske kom in senare och var menade som surprise! Är det en lesbisk karaktär eller en bög?

Kommentera

