TV-tablå: 1-7 april 2011


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

fredag

21.30 – Bulletproof
IMDb-keywords: “Pretending to be gay”, ”Homosexual Subtext”, ”Transsexual”.

22.00 – Southland Tales
IMDb-keyword: “Bisexuality”.

23.10 – Svensexan 2
IMDb-keywords: “Lesbian Kiss”, ”Lesbian Sex”, ”Gay”, ”Homosexual”

01.00 – Parfymen: Berättelsen om en mördare
En pojke är besatt av lukter och börjar jobba på en superparfym. Jag kan tyvärr inte avslöja för mycket om queerheterna för det spoilar lite, men jag kan ju avslöja att det blir lite queert mot slutet – med betoning på queera könsroller och queert sex – inget homosexuellt och inte heller trans. Se själva, för det är en helt fantastisk film.

01.35 – Eraser
IMDb-keyword: ”Gay Bar”.

lordag

18.00 – She’s the Man
Tjej låtsas vara sin brorsa för att få spela fotboll. Hon blir kär i kille och tjej blir kär i henne… det borde vara queert men det slutar heteronormativare än verkliga livet. De lyckas hitta heteropartners till alla till slut. Blää. Jag skulle hellre kolla på Dagens Kenodragning på 3:an om jag var du.

23.55 – Hollywoodland
IMDb-keywords: ”Homosexual”, ”Lesbian”, ”Gay”, ”Gay Slur”.

23.55 – Two for the Money
IMDb-keyword: ”Threesome”.

00.55 – Lost Boys: The Tribe
Otroligt B film. Har med lite lesbiskt vampyrhångel.

sondag

21.00 – Brudens bäste man
IMDb-keyword: “Lesbian”.

23.10 – Pakten
Vad kul att den här går dagen efter ”Lost Boys: The Tribe” – för jag såg dem nämligen en dag isär när jag såg dem också – och då på 20-kronors-DVD:er som jag hade köpt begagnade på min hyrvideobutik i tron att det skulle kunna vara värt det. Visserligen innehåller den här filmen en otroligt het och homoerotisk scen (kille blir nedbrottad i badrummet och får en kyss av sin fiende) men jag vet ändå inte om det var värt att lida sig igenom hela filmen för den. Se på egen risk.

02.35 – Den sista färden
IMDb-keyword: ”Homosexuality” – MEN! Den innehåller ingen homosexuality. Den innehåller bara en våldtäkt där en två män våldtar en annan man i förnedringssyfte.

tisdag

onsdag

13.05 – Som ni behagar
IMDb-keyword: ”Cross Dressing” (à la Shakespeare).

torsdag

21.00 – North Country
IMDb-keywords: ”Ménage À Trois”, ”Lesbian”, ”Homosexual”, ”Gay”.

/Johnny

3 comments

  1. ”De lyckas hitta heteropartners till alla till slut. Blää.”

    Om HBt personer skall respekterass och dinte diskrimineras så får man väl föregå med gott exempel?
    Blää? Heterofobi vill jag inte se heller.

  2. ”De lyckas hitta heteropartners till alla till slut. Blää.”

    Om HBT personer skall respekteras och inte
    diskrimineras så får man väl föregå med gott exempel?
    Blää? Heterofobi vill jag inte se heller.

    Nu rättstavat, sorry!

    1. ”Blää” som i ”gud-så-typiskt-Hollywood-att-para-ihop-alla-karaktärer-med-heteropartners-så-att-ingen-ska-misstänka-någon-för-att-vara-gay-eller-bisexuell-efter-alla-könsförväxlingar-blää”. Eller ”Familje-vänligt-slut-blää.”

      Förresten, enligt samma logik som vissa homofober kör på:
      ”Jag har massor av heterosexuella vänner så anklaga mig inte för att vara heterofob” ;)

Kommentera

