TV-tablå: 2-8 juni 2011


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

02.45 – Prêt-à-Porter (a.k.a. Den nakna sanningen)
IMDb-keywords: ”Transvestite”, ”Lesbian”, ”Homosexual”.

fredag

19.45 – Footloose
IMDb-keywords: ”Man Dancing With Man”, ”Gay Slur”(=dåligt).

22.00 – Scary Movie 4
IMDb-keywords: ”First Gay Sexual Experience”, ”Gay Kiss”, ”Gay Sex”, ”Gay Relationship” och många fler keywords med liknande innebörd.

23.30 – Once Upon a Time in America
Smått homoerotisk (M+M) gangsterfilm på nästan 4 timmar. Ingen höjdare, enligt mig men den rankas som en av de 250 bästa filmerna, enligt IMDb.

01.20 – Peaceful Warrior
IMDb-keywords: ”Male Male Relationship” (vad det nu innebär…)

03.35 – Hostel
IMDb-keyword: ”Threesome”.

lordag

23.00 – Simone (a.k.a. S1m0ne)
IMDb-keywords: ”Gender Crossing”
02.10 – Waking the Dead
IMDb-keyword: ”Homosexual”, ”Gay”, ”Gay Vote”.

sondag

15.05 – Three to Tango
Heterokille spelar gay för att få tjejen han vill ha ;P.

03.15 – Slap Her… She’s French
IMDb-keyword: ”Lesbian Subtext”.

tisdag

onsdag

/Johnny

3 comments

  1. Såg Reservoir Dogs på tv igår, och trodde att den kanske skulle nämnas här… Kan vara jag som övertolkar, men Mr Whites stora omsorg om den skadade Mr Orange tyder i mina ögon på ganska starka känslor. Mr White tar ständigt tar Mr Orange i försvar, håller om honom, håller hans hand, smeker hans blodiga kind osv. Någonting är det ju där. Enligt mig :)

    1. Haha, jag har sett filmen över 25 gånger och jag vet exakt vad du menar. Jag har nog skrivit om den här förut men jag tänkte den här gången att jag inte orkade skriva om den för jag tänkte att det var länge sen jag såg den och att jag nog övertolkar ;)

Kommentera

