TV-tablå: 22-29 december 2011


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett, så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

 21.00 – Sagan om ringen
Homoerotisk, enligt mig ;)

fredag

21.00 – Sagan om konungens återkomst
Också homoerotisk, enligt mig.

lordag

22.00 – Supersugen
Bromantisk komedi.

sondag

06.40 – Nils Karlsson Pyssling
Den mest homoerotiska barnfilmen någonsin!

 20.00 – Miss Secret Agent 2
IMDb-keywords: ”Lesbian Kiss”, ”Drag Queen”

23.45 – EdTV
Intressanta IMDb keywords: gay couple” (fortfarande inte sett filmen)

02.30 –  Hetsjakten
Intressanta IMDb-keywords: ”Lesbian”.

12.00 – Purpurfärgen
Whoopie Goldberg spelar sexuellt utnyttjad flicka som blir kär i en kvinna.

tisdag

 02.50 – Hamlet
Intressanta IMDb-keywords: ”Gay Kiss”

onsdag

21.00 – The Devil’s Tomb
IMDb-keyword: ”Lesbian”

 21.00  – The In-Laws
Fånig komedi med en gaydetalj. Se min recension här om du vill veta mer.

Ha en Queer Jul eller bara en bra helg!

/Johnny

Kommentera

