TV-guiden 26 januari-1 februari 2012


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett, så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

 21.00 – Boogie Nights
IMDb-keywords: ”Gay bashing”, ”Homosexual”
Vad jag minns av den här filmen var det väldigt lite gay fastän den utspelade sig i porrindustrin.  Om det var en obetydlig liten homosexuell roll med fick han i alla fall inte sina känslor besvarade.

fredag

23.50– Parfymen: Berättelsen om en mördare
En pojke är besatt av lukter och börjar jobba på en superparfym. Jag kan tyvärr inte avslöja för mycket om queerheterna för det spoilar lite, men jag kan ju avslöja att det blir lite queert mot slutet – med betoning på queera könsroller och queert sex – inget homosexuellt och inte heller trans. Se själva, för det är en helt fantastisk film.

lordag

20.00 – The Invention of Lying
IMDb-keywords: ”Gay”, ”Homosexual”, ”Gay Slur”.

21.30 – Bruno
Nej, det här är inte ”Brüno” från 2009 utan en film om ett litet genibarn som tydligen är trans på ett eller annat sätt.
IMDb-keywords: Boy Dressed as a Girl, Transgender, Cross Dressing.

23.45 – Iskallt Mord
Homoerotiska mördare…

sondag

23.00 – Three to Tango
Nej, inte igen! Heterokille spelar gay för att få tjejen han vill ha ;P.

tisdag

onsdag

22.45 – Good Night, and Good Luck
IMDb keywords: ”Homosexual”, ”Gay”
/Johnny

Kommentera

