TV-tablå: 23-29 februari 2012


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett, så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

fredag

22.00 – Tomcats
IMDb-keywords: ”Gay Couple”, ”Lesbian”.
Det är faktiskt ett rätt vettigt gaypar här i för att vara en sån usel komedi.

22.10 – Härmed förklarar jag er Chuck och Larry
Förolämpande homofobisk film om homosexuellt äktenskap. Två killar låtsas vara gay så att de kan gifta sig och lura försäkringsbolaget bla bla… Skitdålig på alla sätt, men se den för att kunna delta i diskussioner om den. Eller spela in den över analoga nätet och se den sen så att inte det inte registreras att du tittat på den.

lordag

19.00 – Chicago
Imdb-keyword: ”Lesbian Subtext”

 21.30 – Pearl Harbor
Homoerotisk krigsbuddymovie från Hollywoodfabriken.

21.30 – Sherlock – The Reichenback Fall
Del 3 av 3.

03.00 The Birdcage – lånta fjädrar
Superbögens superbögpojkvän måste klä ut sig till kvinna för att lura svärföräldrarna. Läs min recension (länk ovan)

sondag

22.00  – State of Play
Ganska B triller. Har en liten bisexuell biroll.

tisdag

onsdag
/Johnny

Kommentera

