Velvet Goldmine (1998)


Velvet Goldmine, 1998, Storbritannien/USA

En film av Todd Haynes som handlar om glamrocksstjärnan Brian Slade (som egentligen ska föreställa David Bowie i en fantasifull tolkning). Han är revolutionerar världen genom att komma ut som bisexuell och hånglar och har sex med sin rockstjärnecrush Curt Wild (spelad av Ewan McGregor – SÅ JÄVLA HET I DEN HÄR FILMEN!) Christian Bale spelar den unga bögen som beundrar båda rockstjärnorna. Filmvärldens hetaste kyss är även mellan dessa två i den här filmen.|Imdb|

/Johnny

5 comments

  1. Ggggah, varje gång den visas på Silver (vilket den gör… hela tiden?) gråter jag lite, eftersom att jag inte har den kanalen. Har velat se den i nästan ett år men vågar inte hyra den, för det skulle kännas så rituellt. Däremot kollar jag på Franz Ferdinand/Velvet Goldmine-musikvideos på Youtube och har en spellista tillägnad filmen. Höh.

  2. Praise the lord! Nån kvart efter att jag postade det där kollade jag tvbilagan och skiten går på TV4 Film på torsdag! Ska ladda med popcorn tills dess. Men om jag skulle vara en asshat och missa det tänker jag aspirera på din video. ^^

Kommentera

