Keillers Park (2006)


keillerspark.jpgKeillers Park, 2006, Sverige

Peter, en 30-årig man med fru, blir förförd av en intensiv algerisk kille (Nassim) och de blir älskare. En dag blir Nassim mördad och misstankarna faller på Peter. Filmen ses genom tillbakablickar och är ganska rörande, men p.g.a. överdrivet skådespel blir jag frustrerad. Det är möjligt att rollerna ska spelas så, men då är det manuset det är fel på. Baserad på en sann historia tror jag, och det är ovanligt med svenska gayfilmer så den får ganska högt betyg ändå.

/Imdb/

/Johnny

3 comments

  1. jag vill bara säga att jag blev sjukt berörd av filmen och dess styrka, men dock så tar filmen upp alldeles för många teman.
    det är massor av frågor man har efter filmens gång och det tycker jag är ganska trist.
    men filmen i sig, tyckte i alla fall jag att den var sevärd.

    sen är jag kanske mest negativ, generell, för att den är svensk och svenska filmer brukar aldrig vara bra – speciellt inte klippningen.

  2. Den baseras på en sann historia men förhåller sig nog ganska fritt till verkligheten (jag har inte sett filmen). Händelsen som den bygger på finns dokumenterad i Johan Hiltons ”No tears for queers”, en jätteintressant bok om hatbrott mot homosexuella.

Kommentera

