Remember the Titans (2000)


rememberthetitans.jpgRemember the Titans, 2000, USA

Det var 1000 år sen jag såg den här filmen. Jag minns inte handlingen. Enligt IMDB är den baserad på verkliga händelser och handlar om det första football-laget i USA med både svarta och vita spelare. Det enda JAG kommer ihåg är att en av killarna (Kip Pardue) i laget är gay. Han kommer aldrig ut eller så, utan attackkysser en annan kille i ett omklädningsrum samt har långt hår och kommer från Kalifornien. I början har de andra killarna i laget lite svårt för hans gayighet. Dock kommer de över det fort eftersom han är en så grym spelare. Aww.

Filmen utspelar sig på 70-talet och då var långt hår på män = homosexuell. Jag vet däremot inte vad som var så gay med Kalifornien då, men nåt är det i alla fall för kodordet för bög i Remember the Titans är just ‘californian’.

Om man gillar sportfilmer gillar man antagligen Remember the Titans. Jag gillar inte sportfilmer. /Imdb/

/Miriam

2 comments

Kommentera

