House SE4 E12 ”Don’t Ever Change”


Aaah, House-manusförfattarna är såna teasers. De lägger hela tiden in små hints om en romantik mellan House och Wilson. Jag älskar det, men jag har starka misstankar att det aldrig kommer hända mer än erotiska ordväxlingar mellan dem. Det gör mig frustrerad och ledsen. Jag hoppas, men jag vill inte hoppas för hårt för då kommer jag bli besviken.

Jag har t.o.m. själv svårt att tänka mig dem tillsammans, fysiskt. Hur ska jag då förvänta mig att serieskaparna ska ha förtroende för majoriteten av TV-tittarna ska uppskatta det? Jag försöker tänka mig dem kyssandes, men det är så malplacerat på något sätt. Det passar inte House’s personlighet även om jag vet att han kan vara väldigt mjuk med de han älskar (sin ex-fru t.ex.).

Fortsättningen på här inlägget innehåller spoilers från House M.D.-avsnittet 12 från säsong 4, så om du inte har sett det – läs inte.

Om man kollar på House’s ansiktsuttryck i videon nedan och lyssnar på vad han säger känns det nästan obvious att han gillar Wilson mer än bara som vän. Men han har svårt att inse det själv ;) Wilson tycks fatta, men han kanske har gett upp när det gäller House. Haha. Jag är en sån slasher och min hjärna jobbar på högvarv för att få saker att hänga ihop.

Vilka förutom jag tycker att House och Wilson ska fria till varandra? :D

/Johnny

One comment

  1. Eftersom jag bara är inne på säsong 3 (kollar på tv4) så läser jag inte det här inlägget, men jag såg just att det i karaktärsbeskrivningarna på tv4:as hemsida står att ”Wilson tycker att jobbet och vänskapen med Dr. House är det viktigaste i hans liv.” Det tyckte jag var sött! :D

Kommentera

