Kommande gayfilmer: Milk


lucas-grabeel-emile-hirsch.jpg
Emile Hirsch och Lucas Grabeel under inspelningen av Milk.

Just nu spelas Milk in. Harvey Milk, som mördades 1978, var en av världens första öppet homosexuella politiker. I filmen kommer han att spelas av Sean Penn. I övriga roller ser vi Emile Hirsch (som för övrigt hånglade med Ryan Donowho i Imaginary Heroes, och var allmänt queer i Mudge Boy) som gayaktivisten Cleve Jones, och Lucas Grabeel – a.k.a. den bögiga brorsan i High School Musical – som Daniel Nicoletta, Milks fotografkompis.

 /Miriam

Källa: justjared.buzznet.com

5 comments

  1. Åh, det är Gus Van Sant också! Den här filmen måste jag se.

    Det påminner mig också om att jag läste någonstans (det var väl inte här väl? i så fall är jag mer än måttligt tankspridd…) att Mannen som elsket Yngve har biopremiär i Norge dagen efter i morgon! Hoppas den kommer till Sverige också, det är en bra bok.
    http://www.imdb.com/title/tt1114723/

  2. Torbjörn: Visst är det fantastiskt! Jag är ganska säker på att premiärdatumet inte är satt än eftersom de fortfarande spelar in. Kanske kommer till Sverige typ vintern 2008…?

  3. Jag längtar också! Blev helt till mig när jag såg att James Franco skulle vara med, och spela Sean Penns älskare, he he. ;)

    S: Den filmen vill jag gärna se, boken var bra, fast jag minns att jag var lite besviken efter som den inte var så gay som hag hade hoppats ;P

Kommentera

