Eating Out 2: Sloppy Seconds


Eating Out 2: Sloppy Seconds, 2006, USA

Haha, jag vet att jag borde recensera Eating Out 1 innan jag börjar med tvåan, men det var så länge sen jag såg den filmen att jag har glömt allt och jag har känslan av att jag kommer glömma allt av tvåan också om jag inte skriver av mig snart. Dessutom är den ganska fristående:

Tvåan handlar om bögen Kyle (Jim Verraros), faghaggan Gwen (Emily Brook Hands) och den straighta nymfomanen Tiffani (Rebekah Kochan). När de ser den välformade Troy (Marco Dapper) stå nakenmodell i deras gemensamma klassrum händer saker i deras huvud. Både Tiffani och Kyle vill ha honom i säng och Gwen vill para ihop honom med Kyle – hon är säker på att Troy är gay. När hon konfronterar honom och frågar rakt ut om han haft någon homosexuell affär så blir han generad och avslöjar på sitt raka sätt att det har hänt och att han är bisexuell men att han önskar att han kunde bli helt heterosexuell. För att inte Gwens slashiga planer ska misslyckas så hittar hon på att Kyle är f.d. bög som blivit omvänd till straight och att Troy borde lära sig av honom. Kyle hoppar på den sluga planen för att få komma sin drömpojke nära och tillsammans går de på Ex Gay-möten. Men Kyles f.d. pojkvän Marc (Brett Chukerman) försöker sätta käppar i hjulet för dem genom att försöka förföra Troy på ett öppet homosexuellt sätt. En kort lesbisk scen utspelar sig också.

Om jag ska vara ärlig är jag trött på såna här lättsamma gaykomedier med mycket explicit naket. Det känns alltid som samma visa, men visst är det skönt att slippa se massor av heteronormativitet när man är sugen på en collegefilm. Men det blir lätt homonormativt på ett dåligt sätt och det känns inte alltid självironiskt. Kyles öppensinnade mamma blir t.ex. ledsen när hon tror att sin son har gått och blivit straight. Hon säger typ ”vem ska jag nu kolla på Christina Aguilera-videor med?” som att personligheten och sexualiteten skulle höra ihop och ändras sådär bara. Visst, det ska vara humor men jag är ändå ganska trött på den. Överlag verkar dock den här filmen ha högre budget och bättre story än de flesta gaykomedier jag sett. Så, helt okej. Du kanske är av en annan åsikt? Kommentera då! /Imdb/

/Johnny

Kommentera

