Glömda filmer


Jag får ofta kommentarer här på bloggen som ”du har glömt [den här och den här filmen]”. Jag måste bara bemöta det, för det gör mig lika irriterad varje gång:

Jag har inte ”glömt” någon film – möjligtvis har jag missat någon, dvs inte vetat att den existerade. Det finns 10.000-tals filmer med gaykaraktärer. Även om jag skulle ha för avsikt att skriva upp precis alla tusentals filmer här innan jag sett dem så skulle det ändå finnas filmer och serier som jag ”glömmer” och ”missar”, speciellt eftersom det kommer nya hela tiden. Och sen finns det alla de som kan tolkas som homoerotiska – de finns i mängder. Så när du tipsar om filmer, ha det i åtanke. Jag försöker verkligen se och recensera alla filmer jag kan.

Kan du säga att du har sett alla de filmer jag skrivit upp?
Hade du tyckt det var ett enkelt jobb att recensera dem alla också?

Det handlar om ödmjukhet. Man kan uttrycka det annorlunda, t.ex. ”Här har jag en film jag tror du skulle tycka om…” eller ”Jag hittade inte den här filmen på bloggen. Om du inte har sett den så kan jag rekommendera den”.

Jag uppskattar verkligen tips, men eftersom jag driver bloggen utan betalning för det kan jag inte hur som helst bara se filmerna och ha tid att recensera dem omedelbums. Hoppas ni har förståelse för det och det arbete som jag och mina kollegor lägger ned på den här bloggen.

.

Om ni vill stödja bloggen finns kan ni köpa mina gamla saker. Då får jag pengar så att jag har råd att se fler gayfilmer och recensera dem.

One comment

  1. Hej!
    Vilken bra sajt! Hittade den när jag letade efter en film som jag tyvärr glömt titeln på … filmen utspelar sig på amerikanska västkusten tror jag, en ung kille som har AIDS beger sig till en liten ort vid havet för att rädda sköldpaddor och blir vän och sedan mer än vän med en kille som hyr ut rum på orten. Den visades på Göteborgs filmfestival för några år sedan. Om det ringer några klockor hos er som pysslar med bloggen och ni kommer ihåg titeln kan ni gärna meddela mig den. Nu har jag å andra sidan fått en massa andra bra filmtips. Tack!

Kommentera

