Katy Perry – I Kissed a Girl


När jag först hörde den här låten i våras så tänkte jag ”yay, queert!”. När det sen blev det en stor hit hade hoppats på att Katy skulle göra en bra och queer video till, men usch vilken besvikelse! Om det inte hade varit för texten hade den inte ens varit homoerotisk. Nu framstår videon mest som runkmaterial för heterokillar även om jag inte tvivlar en sekund på att miljontals tjejer (och transpersoner!) också blir upphetsade av den. Trist! – inte en enda flatkyss!

/Johnny

4 comments

  1. Usch, jag har ogillat den låten enda sen den kom. det är så uppenbart att det bara var trams. Som fjortistjejer som hånglar med sina tjejkompisar på fyllan och tycker att de är så speciella, men alla vet att de bara gör det för att de får extra uppmärksamhet från killarna.

  2. skulle precis skriva ungefär samma som ricochet ovan. den är bara såååååå straight! boring.
    men visst, det kunde ju vart nåt. men jag tror mycket lite på att katy är intresserad av att flirta med gayvärlden och mycket mer på att hon slickar patriarkatet rakt i arslet.

  3. Håller med mig. Jag har visserligen aldrig gillat den där låten och tyckte den doftade PR-kupp från första lyssningen. Videon bekräftar ju bara detta.

Kommentera

