Könsavvikare online


Intervju med intersexuell

Nyhetsmorgons inslag om intersexualism. Jag vet inte när det gick, men troligtvis runt 22:a mars. Jag hittade inslaget genom Djungelsoda som hittade det genom Embla. Inslaget består av en intervju med intersexuella Christina Nordström och gynekologen Angelica Hirschberg.

Transman på Youtube

Ky Ford är en transsexuell videobloggare. Han har en pågående testosteronbehandling och han blir bara snyggare och snyggare. En inspiration för andogyna transpersoner som jag.

Provokativ film om hatbrott mot transpersoner

Trailern till ”transploitation”-filmen ”Ticked-off Trannies with Knives” har provocerat HBT-rättsorganisationen GLAAD.  Filmen handlar om ett gäng transpersoner som slår tillbaka efter ett hatbrott de blivit utsatta för. Visst verkar det vara en kontroversiell film men det är i alla  fall äkta transkvinnor som spelar i huvudrollerna. Manus och regi av Israel Luna.

Kampanj för att synliggöra transpersoner

Här är en rolig kampanj som CNN ordnat där transpersoner ska få göra sig hörda – eller snarare sedda.

/Johnny

3 comments

  1. Kul att du länkade till klippet! :) För övrigt har jag precis nu ikväll upptäckt att det finns jääkligt mycket vettiga HBTQ-klipp på YouTube, bara man hittar rätt sökord. Guldgruva!

  2. Vill du använda länken/videon på något sätt, så får du alltså gärna det. Det talas alldeles för lite om Intergender, och jag vill bidra till att ändra på det. I det här fallet genom att berätta om min egen erfarenhet.

Kommentera

