Sodomi.TV-nyheter


Jag har skrivit HBT-filmrecensioner sedan 2003 (och hållt koll på HBT-filmer sedan 1999) men den här bloggen är fortfarande kaos och jag vet inte hur jag ska gå vidare.

Gay BTW

Den första frågan jag ställer till mig själv är om gränsdragning: vilka filmer ska jag recensera här egentligen? Jag har sett en mängd filmer där det bara varit någon liten obetydlig detalj som varit HBT-intressant (jag kallar det ”Gay By The Way”) och eftersom det tar så lång tid för mig att recensera (jag gör allting för noggrant) så blir det gärna att jag skiter i att recensera de där filmerna över huvud taget. Men nu har jag insett att det egentligen är de filmerna som är viktigast att recensera här – för de kommer sällan med i andra HBT-listor och när de gör det så är det lätt att man tror att filmerna är mer gay än de egentligen är. Så jag funderar på att börja skriva väldigt kortfattade recensioner där jag bara nämner hur viktiga de är ur HBT-synvinkel. Allt för er skull, så ni slipper kolla igenom en hel film och bli besviken (som jag blivit så många gånger).

Namnet
Hur fyndigt det än är med namnet ”Sodomi – det är svårt att låta bli!” kan det uppfattas som stötande och jag är en väldigt pryd människa som inte vill uppröra folk så jag funderar på att ändra bloggnamnet – men till vad? Jag skulle uppskatta hjälp här.

Domän

Grejen är att jag har ett köpt domännamn (Sodomi.TV) och till och med en server att ha en wordpress.org-blogg på, men jag lyckas aldrig få tummen ur och sätta igång med projektet att föra över allt dit. Dessutom kan jag inte CSS så där måste jag synka med Hallors tider och hen är väldigt upptagen med andra designprojekt nu (men är fantastisk hjälpsam att recensera filmer här).

Nu har jag glömt bort vad mer jag skulle skriva om, men ni hör från mig igen snart. Jag har c:a 30 recensioner på gång…

/Johnny

11 comments

  1. Gillar förslag ett, kortfattat räcker ju. ;)
    Ang namnet så älskar jag det, tycker det är skitroligt. Men.. jag är nog inte så pryd. ;)

    1. Hahaha! Så långt tänkte jag inte. Du skulle ju kunna välja något stiffare, typ Gayfilmer och ha det andra som undermening.
      Fast med detta namn du har nu är ju chansen större att folk minns dig! ;) :D

      1. Det var så jag hade det från början, men sen började jag recensera transfilmer, lesbiska och allmänt queera filmer också så GAY representerar inte allt det.

  2. I så fall är det diskussionsforumet jag är ute efter. Det skulle vara asnice om forumet kunde återupplivas. Jag tror att andra skulle uppskatta det också.

      1. Jomen javisst :O Känner mig nästan lite hedrad, höhö. Jag skulle behöva kunna kontakta dig på något sätt, email eller något?

  3. Gay BTW-filmer kan säkert vara bra att kort recensera och bedöma utifrån hur intressanta de är ur gaysynpunkt. Helst dock i kombination med de vanliga recensionerna eftersom jag tycker de ger mycket. Det är fantastiskt med ett sånt här arkiv med recensioner av så många filmer, tv-program etc. Jag har hittat massor av bra filmer genom den här bloggen! :)

    Vad gäller namnet så känner jag ibland likadant, eftersom jag också är en pryd person som inte vill att nån ska bli stött, samtidigt gillar jag verkligen kaxigheten i det och har hört att andra säga att det är bra också. Själv har jag svårt att komma på ett alternativt namn, särsklit ett som är bättre!

    1. Ja, självklart ska vi ha kvar de gamla långa inläggen. De korta är bara för att recensera de ”smågayiga” filmerna. Onödigt att lägga mycket energi på något som är av ringa betydelse.

  4. Nåt vi förresten skulle kunna ha är en facebook-page – i stället för networked blogs, som är en app som folk måste installera, så kunde vi ha en vanlig fb-page som folk bara kan trycka på gilla-knappen på. Sen lägga ut en länk varje gång ett nytt inlägg postas. Det skulle kunna vara ett sätt att få fler läsare.
    Jag kan lägga upp en sån om du vill! … fast förstår om du vill vänta ifall namnet ska ändras etc!? Å andra sidan kan man nog ändra senare. Säg till om du tycker jag ska göra det!

    1. Blä. Facebook tillåter såklart inte ”Sodomi – det är svårt att låta bli” som namn! :P Arrgh feg-fejsan!

      Vad kan vi kalla den?

      Det queera ögat
      Queerfilmer
      Queer screen
      So Do M.TV (bara för att lura fejjan)

      aaaahhh vad svårt det är! XD

Kommentera

