Kategorier du saknar


De senaste dagarna har jag spottat ur mig massor av recensioner…eller inte så jättemånga men det tar typ 45 minuter för mig per recension, så…
Nåväl, något som slog mig, medan jag kryssade i kategorier som hör till filmerna, var att jag kanske saknar några viktiga kategorier – kategorier som informerar om något som ni vill veta om, innan ni bestämmer er för att hyra/köpa filmen eller vad ni nu gör. Jag har själv några idéer om vad som skulle piffa upp lite, men eftersom jag är lat har jag ingen lust att gå tillbaka och redigera 450+ inlägg och kryssa i den nya kategorin i onödan. Därför ställer jag den här frågan till dig:

Vad saknar du för kategorier om innehåll/tema?

Alltså, vad skulle ni vilja veta om en films queerinnehåll innan ni ser den?
Exempel skulle kunna vara

– lyckliga gayförhållanden
– uppdelning mellan ”homoerotisk manlig/kvinnlig vänskap” och ”homoerotik mellan fiender”
– stolta föräldrar
– åldersskillnader
– straight-acting-bögar
– butchar /lipstick lesbians etc.

Snälla, säg inte att jag ska göra allt – säg bara till om det som skulle hjälpa dig.

Mer specifika teman, som homosexuella läkare på film och sånt kan jag skriva ett inlägg om, om jag skulle ha tillräckligt med kunskap om ämnet. Annars kan ju du skriva ett gästinlägg om det, kanske?

/Johnny

2 comments

  1. Jag skulle älska en kategori för lyckliga par eller lyckliga slut eller feelgood filmer. Kanske helst feelgood filmer. Det är de jag tycker bäst om men de kan vara svåra att hitta i all misär och alla djupa filmer. Inte för att inte en feelgood film kan ha ett djup, men ändå xD

Kommentera

