TV-tablå: 8-14 mars 2012


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett, så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

fredag

22.55– Fired up!
IMDb-keywords: ”Lesbian”, ”Gay”, ”Gay Teenager”, ”Effeminacy”, ”Lesbian Kiss”, ”Gay Slur”.

lordag

22.00 – Hot Chick
En man och en kvinna byter av misstag kroppar och något queert måste ju hända då, tycker man ju. Men exakt allt som Rob Schneider är med i blir till bajs, så ha inga höga förväntningar…

22.00 – Åskbollen
Intressant IMDb-keyword: ”Gender Disguise”.

sondag

00.55 – Anklagad
IMDb-keywords: ”Homophobia”, ”Gay Slur”.

tisdag

onsdag

14.00 – Five Easy Pieces
Jack Nicholsons karaktär plockar upp två liftare som visar sig vara lesbiska. Om jag minns rätt… De är i alla fall bara med i någon minut.

/Johnny

Kommentera

