TV-tablå: 4-10 maj 2012


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett, så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

fredag

20.00 – Mean Girls
Intressanta IMDb-keywords: ”Lesbian Kiss”, ”Gay Teenager”, ”Gay Stereotype”, ”Suspected Lesbian” och ”Gay Slur”.
Jag har sett den här filmen men jag har glömt bort gaydetaljerna. Jag har för mig att det bara var Gay BTW.

21.40 – Swing Vote
Intressanta IMDb-keywords: ”Homosexual”, ”Gay”, ”Gay Marriage”.
Men eftersom det handlar om politik så är troligtvis det bara på TAL om homobröllop och inget som är viktigt…eller? Kolla på filmen och berätta för mig!

22.00 – Sex Drive
Intressanta IMDb-keywords: ”Gay Bashing”, ”Homophobia”, Homosexual”, ”Gay”.

21.10 – På smällen
IMDb-keywords: ”Gay slur”, ”Lesbian kiss”

lordag

sondag

tisdag

onsdag

torsdag

 21.00 – Year One
IMDb-keywords: ”Lesbian”, ”Gay Stereotype”, ”Gay Priest”,

 

 

/Johnny

Kommentera

