TV-tablå: 7-13 juni 2012


Varning/OBS!: Detta är inte tips på bra filmer, bara på alla program och filmer som innehåller det minsta lilla HBTQ-vänliga den här veckan. De film”tips” som involverar ”IMDb-keywords” har jag inte sett, så jag återberättar bara vad för keywords som IMDb erbjuder. Ibland är det bara ”gay by the way”, som jag brukar kalla det: en kort scen med en gaykyss, en dragqueen på scen eller så nämns det att någons mamma är lesbisk. Så bli inte besviken utan att rapportera om det till mig. Filmerna nedan ses på egen risk.

torsdag

fredag

 21.00 –  Dumpa honom!
IMDb keywords: ”Homosexual”, ”Gay Friend”.
Jag led igenom den här filmen nyligen och jag gjorde anteckningar men jag hittar dem inte nu. Men det att jag inte ens kan komma ihåg gaykaraktären gör att det måste ha varit en värdelös liten roll och något som inte gör det värt att se filmen!

03.15 – Kvartetten som sprängde/Lagom är bäst
Filmen från 1984: ”Crackers”.
Intressanta IMDb-keywords: “Gay Couple”.

lordag

01.20 – Capote – en iskall mordgåta
Massor av HBTQ-keywords. Bl.a. ”Gay Lead Character”, ”Gay Kiss”, ”Gay Couple”, ”Gender Confusion”.
Men så handlar det ju också om Truman Capote.

02.10 – An Englishman in New York
En biografisk film om Quentin Crisp – författare och en stor ikon inom gayvärlden.

sondag

17.05 – Over Her Dead Body
IMDb-keywords: ”Homosexual”, ”Homophobia”, ”Pretending To Be Gay”

tisdag

17.00 – Ute eller inte
Komedi om lärare som blir misstänkt för att vara bög.

 21.00 – Spider-Man
Lite homoromantik mellan Spindelmannen och hans kompis Harry.

 21.00  – Love and Other Disasters
Plotten är att en tjej försöker hitta en pojkvän till sin bögkompis.

23.15  – La vie en rose – berättelsen om Edit Piaf 
Edit Piaf har en homoerotisk relation till sin bästa kompis. Kompisen verkar i alla fall kär i henne.

onsdag

 21.00 – Spider-Man 2
Lite homoerotiskt mellan spindelmannen och bästisen Harry.

/Johnny

3 comments

Kommentera

